Voicemail + Realtime

mati

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Hallo,

habe schon das Forum nach dem Thema durchsucht und auch etwas gefunden, allerdings hat es mir nicht geholfen.

Die voicemail_users tabelle in meiner MySQL DB schaut so aus:

CREATE TABLE voicemail_users (
id int NOT NULL auto_increment,
customer_id varchar(255) NOT NULL default '0',
context varchar(255) NOT NULL default '',
mailbox varchar(255) NOT NULL default '',
password varchar(4) NOT NULL default '0',
fullname varchar(50) NOT NULL default '',
email varchar(50) NOT NULL default '',
pager varchar(50) NOT NULL default '',
stamp datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
);

und in der extconfig.conf steht:
voicemail => mysql,asterisk,voicemail_users

Sonst habe ich nirgends etwa eingetragen. Ein User ist selbstverständlich in der voicemail_users Tabelle eingetragen. doch wenn ich diese anrufe erhalte ich in der asterisk Konsole lediglich:
SIP Seeding peer from astdb: '228' at [email protected]:5060 for 1800Nov 25 10:41:28 WARNING[4355]: app_voicemail.c:2379 leave_voicemail: No entry in voicemail config file for '666' == Auto fallthrough, channel 'SIP/228-a73f' status is 'UNKNOWN'

In der Logfile, bzw im Debug steht nichts, ausser ormale mysql statements. Dabei faellt mir aber auf das nicht einmal eine Abfrage auf voicemail_users gemacht wird.

SIP User und dialpläne laufen aber bereits als Realtime.

Hat jemand eine idee?

vielen Dank
mati
 
Poste mal bitte Deine voicemail.conf

Meine voicemail.conf sieht so aus und funktioniert problemlos mit RealTime.

Code:
[general]
format=wav			; Dieser Eintrag legt das Audioformat fest
fromstring=ASTERISK	; Gibt in der E-Mail den Absender an.
serveremail=            ; hier eine Absenderadresse eintragen
attach=yes
skipms=3000			;			
maxsilence=10			; Gibt an wie viele Sekunden Stille nach jeder fertig angehörten Nachricht gespielt werden.
silencethreshold=128		;
maxlogins=3			;		
emailbody=Hallo ${VM_NAME} !\n\n\tDu hast eine neue Nachricht (Nr. ${VM_MSGNUM})\n\tvon ${VM_CALLERID} in Deiner Mailbox.\n\tDie Nachricht ist eingegangen am ${VM_DATE}.\n\n\t--- Asterisk ---\n
tz=europa
 
[zonemessages]
europa=Europe/Berlin|'vm-received' Q 'digits/at' kM

[default]
 
voicemail.conf ist die die bei auslieferung mit dabei ist und wurde nicht geändert:

Code:
;
; Voicemail Configuration
;
[general]
; Default formats for writing Voicemail
;format=g723sf|wav49|wav
format=wav49|gsm|wav
; Who the e-mail notification should appear to come from
serveremail=asterisk
;[email protected]
; Should the email contain the voicemail as an attachment
attach=yes
; Maximum number of messages per folder.  If not specified, a default value
; (100) is used.  Maximum value for this option is 9999.
;maxmsg=100
; Maximum length of a voicemail message in seconds
;maxmessage=180
; Minimum length of a voicemail message in seconds for the message to be kept
; The default is no minimum.
;minmessage=3
; Maximum length of greetings in seconds
;maxgreet=60
; How many miliseconds to skip forward/back when rew/ff in message playback
skipms=3000
; How many seconds of silence before we end the recording
maxsilence=10
; Silence threshold (what we consider silence, the lower, the more sensitive)
silencethreshold=128
; Max number of failed login attempts
maxlogins=3
; If you need to have an external program, i.e. /usr/bin/myapp called when a
; voicemail is left, delivered, or your voicemailbox is checked, uncomment
; this:
;externnotify=/usr/bin/myapp
; If you need to have an external program, i.e. /usr/bin/myapp called when a
; voicemail password is changed, uncomment this:
;externpass=/usr/bin/myapp
; For the directory, you can override the intro file if you want
;directoryintro=dir-intro
; The character set for voicemail messages can be specified here
;charset=ISO-8859-1
; The ADSI feature descriptor number to download to 
;adsifdn=0000000F
; The ADSI security lock code
;adsisec=9BDBF7AC
; The ADSI voicemail application version number.
;adsiver=1
; Skip the "[PBX]:" string from the message title
;pbxskip=yes
; Change the From: string
;fromstring=The Asterisk PBX
; Permit finding entries for forward/compose from the directory
;usedirectory=yes
;
; Change the from, body and/or subject, variables:
;     VM_NAME, VM_DUR, VM_MSGNUM, VM_MAILBOX, VM_CALLERID, VM_CIDNUM,
;     VM_CIDNAME, VM_DATE
;
; Note: The emailbody config row can only be up to 512 characters due to a
;       limitation in the Asterisk configuration subsystem.
;emailsubject=[PBX]: New message ${VM_MSGNUM} in mailbox ${VM_MAILBOX}
; The following definition is very close to the default, but the default shows
; just the CIDNAME, if it is not null, otherise just the CIDNUM, or "an unknown
; caller", if they are both null.
;emailbody=Dear ${VM_NAME}:\n\n\tjust wanted to let you know you were just left a ${VM_DUR} long message (number ${VM_MSGNUM})\nin mailbox ${VM_MAILBOX} from ${VM_CALLERID}, on ${VM_DATE}, so you might\nwant to check it when you get a chance.  Thanks!\n\n\t\t\t\t--Asterisk\n
;
; You can also change the Pager From: string, the pager body and/or subject.
; The above defined variables also can be used here
;pagerfromstring=The Asterisk PBX
;pagersubject=New VM
;pagerbody=New ${VM_DUR} long msg in box ${VM_MAILBOX}\nfrom ${VM_CALLERID}, on ${VM_DATE}
;
; Set the date format on outgoing mails. Valid arguments can be found on the
; strftime(3) man page
;
; Default
emaildateformat=%A, %B %d, %Y at %r
; 24h date format
;emaildateformat=%A, %d %B %Y at %H:%M:%S
;
; You can override the default program to send e-mail if you wish, too
;
;mailcmd=/usr/sbin/sendmail -t
; 
; Users may be located in different timezones, or may have different 
; message announcements for their introductory message when they enter 
; the voicemail system. Set the message and the timezone each user 
; hears here. Set the user into one of these zones with the tz= attribute 
; in the options field of the mailbox. Of course, language substitution 
; still applies here so you may have several directory trees that have 
; alternate language choices. 
; 
; Look in /usr/share/zoneinfo/ for names of timezones. 
; Look at the manual page for strftime for a quick tutorial on how the 
; variable substitution is done on the values below. 
; 
; Supported values: 
; 'filename'    filename of a soundfile (single ticks around the filename
;               required)
; ${VAR}        variable substitution 
; A or a        Day of week (Saturday, Sunday, ...) 
; B or b or h   Month name (January, February, ...) 
; d or e        numeric day of month (first, second, ..., thirty-first) 
; Y             Year 
; I or l        Hour, 12 hour clock 
; H             Hour, 24 hour clock (single digit hours preceded by "oh") 
; k             Hour, 24 hour clock (single digit hours NOT preceded by "oh") 
; M             Minute, with 00 pronounced as "o'clock" 
; N             Minute, with 00 pronounced as "hundred" (US military time)
; P or p        AM or PM 
; Q             "today", "yesterday" or ABdY
;               (*note: not standard strftime value) 
; q             "" (for today), "yesterday", weekday, or ABdY
;               (*note: not standard strftime value) 
; R             24 hour time, including minute 
; 
; 

;
; Each mailbox is listed in the form <mailbox>=<password>,<name>,<email>,<pager_email>,<options>
; if the e-mail is specified, a message will be sent when a message is
; received, to the given mailbox. If pager is specified, a message will be
; sent there as well. If the password is prefixed by '-', then it is
; considered to be unchangable.
;
; Advanced options example is extension 4069
; NOTE: All options can be expressed globally in the general section, and
; overriden in the per-mailbox settings, unless listed otherwise.
; 
; tz=central            ; Timezone from zonemessages above.  Irrelevant if envelope=no.
; attach=yes            ; Attach the voicemail to the notification email *NOT* the pager email
; saycid=yes            ; Say the caller id information before the message. If not described, 
                        ;     or set to no, it will be in the envelope
; cidinternalcontexts=intern    ; Internal Context for Name Playback instead of extension digits when saying caller id.
; sayduration=no        ; Turn on/off the duration information before the message. [ON by default]
; saydurationm=2        ; Specify the minimum duration to say. Default is 2 minutes
; dialout=fromvm        ; Context to dial out from [option 4 from the advanced menu]
                        ;     if not listed, dialing out will not be permitted
sendvoicemail=yes       ; Context to Send voicemail from [option 5 from the advanced menu]
                        ; if not listed, sending messages from inside voicemail will not be 
                        ; permitted
; callback=fromvm       ; Context to call back from  
                        ;     if not listed, calling the sender back will not be permitted
; review=yes            ; Allow sender to review/rerecord their message before saving it [OFF by default
; operator=yes          ; Allow sender to hit 0 before/after/during  leaving a voicemail to 
                        ;     reach an operator  [OFF by default]
; envelope=no           ; Turn on/off envelope playback before message playback. [ON by default] 
                        ;     This does NOT affect option 3,3 from the advanced options menu
; delete=yes            ; After notification, the voicemail is deleted from the server. [per-mailbox only]
                        ;     This is intended for use with users who wish to receive their voicemail ONLY by email.
; nextaftercmd=yes      ; Skips to the next message after hitting 7 or 9 to delete/save current message.
                        ;     [global option only at this time] 
; forcename=yes         ; Forces a new user to record their name.  A new user is
                        ;     determined by the password being the same as
                        ;     the mailbox number.  The default is "no".
; forcegreetings=no     ; This is the same as forcename, except for recording
                        ;     greetings.  The default is "no".
; hidefromdir=yes       ; Hide this mailbox from the directory produced by app_directory
                        ;     The default is "no".

[zonemessages]
eastern=America/New_York|'vm-received' Q 'digits/at' IMp
central=America/Chicago|'vm-received' Q 'digits/at' IMp
central24=America/Chicago|'vm-received' q 'digits/at' H N 'hours'
military=Zulu|'vm-received' q 'digits/at' H N 'hours' 'phonetic/z_p'

[default]
; Define maximum number of messages per folder for partcular context.
;maxmsg=50

1234 => 4242,Example Mailbox,root@localhost
;4200 => 9855,Mark Spencer,[email protected],[email protected],attach=no|[email protected]|tz=central|maxmsg=10
;4300 => 3456,Ben Rigas,[email protected]
;4310 => -5432,Sales,[email protected]
;4069 => 6522,Matt Brooks,[email protected],,|tz=central|attach=yes|saycid=yes|dialout=fromvm|callback=fromvm|review=yes|operator=yes|envelope=yes|sayduration=yes|saydurationm=1
;4073 => 1099,Bianca Paige,[email protected],,delete=1
;4110 => 3443,Rob Flynn,[email protected]


;
; Mailboxes may be organized into multiple contexts for
; voicemail virtualhosting
;

[other]
;The intro can be customized on a per-context basis
;directoryintro=dir-company2
1234 => 5678,Company2 User,root@localhost
 
Benutze bitte die CODE Tags, um solche Daten zu posten. Ich habe Dir oben mal meine Voicemail.conf gepostet, die bei mir mit Realtime problemlos funktioniert.
 
Habe jetzt mal deine voicemail.conf komplett übernommen. allerdings erhalte ich immer noch die selbe Fehlermeldung:

WARNING[4701]: app_voicemail.c:2379 leave_voicemail: No entry in voicemail config file

Hab ich irgendwo was vergessen?
 
Etwa ne Zeile wie
1234 => 4242,Example Mailbox,root@localhost
unter [default]
also extension => password[, Name,email]
 
@rbaer

Es geht um die Konfiguration von VM über Realtime - da gibt es die von Dir beschriebenen Zeilen unter [default] nicht mehr.
 
Mich wundert es ebend nur das er generell noch nach Einträgen in der voicemail.conf sucht. Für codec, Maileinstellungen usw ist es absolut logisch. aber imo nicht mehr für User. Aber der eintrag in der extconfig.conf ist ja wohl korrekt nehme ich mal stark an.
 
ich muß das jetzt erstmal auf heute abend vertagen - habe von hier aus keinen Zugriff auf meinen Asterisk um weiter nachzuschauen.
 
Uuups, hab ich da nicht aufgepasst.
Könnte es sein, dass betateilchen einen anderen Context als default benutzt und mati eben default. Da Config files Vorrang haben schaut * da nach und findet nichts. Dann könnte ein ; vor [default] das Problem lösen.
 
@mati
In der Datenbank musst du bei allen Benutzern als context "default" angeben, andere funktionierten bei mir auch nicht!

mfg Guard-X
 
Hallo,

also ich tippe mal das hier ein generelles Problem im Realtime Voicemail vorhanden ist, weil bei uns funktioniert RT Voicemail auch nicht. Der Server hat zwar die Verbindung zur Datenbank - also dsock fehler definitiv auszuschliessen - aber man braucht unter Asterisk 1.2.1 mal ueberhaupt nicht glauben das er da auch nur irgendwie versucht zuzugreifen :(

Beim show voicemail users zeigt er auch nur effektiv die statischen aus der voicemail.conf an - und wenn "default" dort leer ist, dann ist die Ausgabe auch leer weil er die DB nicht abfragt :confused:

Deswegen wundert mich schon etwas, dass gewisse Leute Probleme haben und gewisse nicht. Aber solang sowas ist und nicht ausserhalb von CVS stable ist, werden wir sehr wahrscheinlich gewisse Sachen wie VoiceMail nicht auf Realtime umstellen.

cu alex
 
schef4711 schrieb:
.... unter Asterisk 1.2.1 mal ueberhaupt nicht .....

Hallo,

also unter Asterisk 1.2.4 funkt das ganze einwandfrei ohne Probleme - man sollte lediglich die Datenbank um Felder wie z.B. serveremail, usw. erweitern damit man hier alle Parameter in der DB hat und nicht in der Config - also jeder der noch nicht upgedated hat updaten :D

Gruss
Alex
 
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